Deklaracja dostępności
Urząd Miejski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.orneta.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Transmisje obrad Rady Miejskiej w Ornecie , podczas prezentacji na żywo, nie posiadają napisów. W ciągu 14 dni od sesji Rady Miasta transmisja jest uzupełniona o napisy.
- Część plików .PDF to skany dokumentów, jak w oświadczenia majątkowe. Pliki te są eliminowane lub treści równolegle udostępniane w formie dostępnej cyfrowo. Użytkownicy mogą też wspomóc tu się narzędziem do OCR-u.
- Część zdjęć i grafik jest pozbawiona opisu alternatywnego. Tego typu niedopatrzenia są na bieżąco poprawiane.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Część plików opublikowana przed 23 września 2018 roku nie jest dostępna cyfrowo. Jeśli potrzebujesz plik w formie dostępnej, skontaktuj się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc orazwskazując, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności:
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona podmiotowa posiada następujące ułatwienia:
- Wersję kontrastową
- Możliwość zmiany rozmiaru tekstu
- Moduł wyszukiwania
- Widoczny fokus wokół elementów nawigacyjnych
- Wyróżnienie odnośników
- Napisy w retransmisjach Sesji Rady Miejskiej
Skróty klawiszowe
Podmiotowa strona wykorzystuje standardowe skróty klawiszowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marzena Pawłowska - mejlowo marzena.pawlowska@orneta.pl lub telefonicznie 552210200.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Ornety,
- Adres: 11-130 Orneta, ul. Plac Wolności 26,
- mejl: umig@orneta.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Nie dotyczy
Dostępność architektoniczna
- Przed budynkiem znajdują się trzy oznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku głównego prowadzi jedno wejścia oraz po jednym wejściu do przyległych kamieniczek A,B,C,D. Budynek od strony wejścia głównego oraz przyległych kamieniczek nie posiada podjazdu dla wózków inwalidzkich ani windy.
- Wejście do sali sesyjnej przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych, posiada podjazd dla wózków inwalidzkich oraz toaletę przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych.
- Przed schodami wejściowymi znajduje się ostrzegawcza taśma nawierzchniowa.
- Na parterze budynku głównego znajduje się Biuro Obsługi Klienta, w którym pracownik Urzędu Miejskiego udzieli wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do załatwienia sprawy.
- Przed schodami przed znajdują się ostrzegawcze taśmy nawierzchniowe, a pierwszy i ostatni stopień posiada oznaczenia kontrastowe.
- W Urzędzie Miejskim w Ornecie jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Informacja dotycząca rozkładu pomieszczeń znajduje się na półpiętrze i jest widoczna po wejściu na parter budynku ( nie ma systemu dotykowego ani głosowego ).
- Do budynku Urzędu Miejskiego i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Wnioskowanie o tłumacza polskiego języka migowego : BRAK
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR) : BRAK
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM) : BRAK
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności : BRAK